[Kijkcijfers] Sinterklaasjournaal trekt 2,4 miljoen kijkers, nieuwe programma's voor Gordon en Beau
- Media
- 16 nov 2014 @ 12:43
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - TelevisieKijkcijfers
- 16 nov 2014 @ 12:43
- Bas Vlugt
De Zwarte Pieten discussie staat met 80 arrestaties bij de binnenkomst van Sinterklaas in Gouda weer helemaal op scherp. En dus trekt het Sinterklaasjournaal (NTR, NPO3) - met Zwarte en Witte Pieten - op zaterdagavond 2,4 miljoen kijkers.
Er waren gisteren twee nieuwe programma's. Goor Draait Door (RTL4) was niet om aan te zien en trok 1,5 miljoen kijkers. RTL4 heeft echt alles mee de afgelopen maanden. Ook het nieuwe programma Chantal Blijft Slapen is een groot succes. Gisteravond was de uitzending met Tijl Beckand geweldige televisie. Er keken 693.000 kijkers. Voor de goede orde: naar de herhaling om 23:00 uur. Naar de originele uitzending op donderdag keken ook al 1,6 miljoen mensen.
RTL zet herhalingen dit seizoen heel succesvol in. Je zou kunnen zeggen dat herhalen met video on demand - je kunt de uitzendingen van Chantal Blijft Slapen 24 uur per dag gratis terugkijken op RTLXL - niet 2014 is. Maar keer op keer wordt de kracht van traditionele televisie onderschat. Het feit dat mensen ieder moment van de dag een televisieuitzending online kunnen terugkijken, wil nog niet zetten dat mensen dat dan ook doen.
Het andere nieuwe programma is The Winner Takes It All van SBS6. Format is een beetje mager maar wel leuk om naar te kijken: in dit geval moeten mensen een liedje van iemand anders zingen waarbij het de bedoeling is dat de stem van de zanger zo veel mogelijk lijkt op die van het origineel. Er is geen jury - dat is een verademing. Alleen de stem van de kijker telt, die via een app kan stemmen. Het betekent ook dat het programma live is. Presentatie is in handen van Beau van Erven Dorens, dat is ook wel weer eens leuk. Er keken 628.000 mensen. Dat is minder dan naar de herhaling van Chantal Blijft Slapen en ook minder dan het spotgoedkope SBS6 programma Lachen Om Homevideo's (646.000).
Toch zet SBS6 al met al scores neer op de zaterdag. Hart van Nederland trekt een miljoen kijkers, Beste Idee van Nederland 733.000, Robs Grote Tuinverbouwing 565.000.
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Mediaconsumptie zomer: print, podcasts en puzzels winnen terrein
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
- Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation