[Kijkcijfers] Sinterklaasjournaal trekt 2,4 miljoen kijkers, nieuwe programma's voor Gordon en Beau

  • Media
  • 16 nov 2014 @ 12:43
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • TelevisieKijkcijfers

De Zwarte Pieten discussie staat met 80 arrestaties bij de binnenkomst van Sinterklaas in Gouda weer helemaal op scherp. En dus trekt het Sinterklaasjournaal (NTR, NPO3) - met Zwarte en Witte Pieten - op zaterdagavond 2,4 miljoen kijkers.

Er waren gisteren twee nieuwe programma's. Goor Draait Door (RTL4) was niet om aan te zien en trok 1,5 miljoen kijkers. RTL4 heeft echt alles mee de afgelopen maanden. Ook het nieuwe programma Chantal Blijft Slapen is een groot succes. Gisteravond was de uitzending met Tijl Beckand geweldige televisie. Er keken 693.000 kijkers. Voor de goede orde: naar de herhaling om 23:00 uur. Naar de originele uitzending op donderdag keken ook al 1,6 miljoen mensen.
 


RTL zet herhalingen dit seizoen heel succesvol in. Je zou kunnen zeggen dat herhalen met video on demand - je kunt de uitzendingen van Chantal Blijft Slapen  24 uur per dag gratis terugkijken op RTLXL - niet 2014 is. Maar keer op keer wordt de kracht van traditionele televisie onderschat. Het feit dat mensen ieder moment van de dag een televisieuitzending online kunnen terugkijken, wil nog niet zetten dat mensen dat dan ook doen.

Het andere nieuwe programma is The Winner Takes It All van SBS6. Format is een beetje mager maar wel leuk om naar te kijken: in dit geval moeten mensen een liedje van iemand anders zingen waarbij het de bedoeling is dat de stem van de zanger zo veel mogelijk lijkt op die van het origineel. Er is geen jury - dat is een verademing. Alleen de stem van de kijker telt, die via een app kan stemmen. Het betekent ook dat het programma live is. Presentatie is in handen van Beau van Erven Dorens, dat is ook wel weer eens leuk. Er keken 628.000 mensen. Dat is minder dan naar de herhaling van Chantal Blijft Slapen en ook minder dan het spotgoedkope SBS6 programma Lachen Om Homevideo's (646.000).


Toch zet SBS6 al met al scores neer op de zaterdag. Hart van Nederland trekt een miljoen kijkers, Beste Idee van Nederland 733.000, Robs Grote Tuinverbouwing 565.000.


 



15 november 2014 pos titel zender abs 6+ 1
SINTERKLAASJOURNAAL
NPO3
2.351.000 2
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
2.021.000 3
IK HOU VAN HOLLAND
RTL4
1.784.000 4
KASSA
NPO1
1.647.000 5
GOOR DRAAIT DOOR
RTL4
1.523.000 6
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
1.291.000 7
IK VERTREK
NPO1
1.219.000 8
EENVANDAAG
NPO1
1.164.000 9
KWIS
NPO1
1.127.000 10
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
1.032.000 11
AAF
RTL4
899.000 12
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
869.000 13
VOETBAL EK JOURNAAL
NPO1
820.000 14
BESTE IDEE VAN NEDERLAND
SBS 6
733.000 15
HUNGER GAMES
RTL5
694.000 16
CHANTAL BLIJFT SLAPEN
RTL4
693.000 17
JUNIOR EUROVISIE SONGFESTIVAL F
NPO3
676.000 18
SCHAATSEN WB 1000M DAMES
NPO1
673.000 19
NIEUWSUUR
NPO2
670.000 20
JEUGDJOURNAAL
NPO3
649.000 21
LACHEN OM HOME VIDEOS
SBS 6
646.000 22
EIGEN HUIS EN TUIN
RTL4
645.000 23
WINNER TAKES IT ALL
SBS 6
628.000 24
BZT SHOW
NPO3
596.000 25
ROBS GROTE TUINVERBOUWING
SBS 6
565.000

 

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken